Menteri Besar, YAB Dato' Ustaz Azizan Abdul Razak memberi sumbangan kepada mangsa banjir di Kupang, Baling

http://wartakedah.net/images/stories/MAC2011/dsc_3760.jpg http://wartakedah.net/images/stories/MAC2011/dsc_3787.jpg
http://wartakedah.net/images/stories/MAC2011/dsc_3774.jpg http://wartakedah.net/images/stories/MAC2011/dsc_3781.jpg
 http://wartakedah.net/images/stories/MAC2011/dsc_3783.jpghttp://wartakedah.net/images/stories/MAC2011/dsc_3784.jpg


KUPANG, 30 Mac 2011 - Lima mangsa banjir kilat di kawasan sekitar DUN Kupang mendapat perhatian Menteri Besar YAB Dato’ Seri Azizan Abd Razak apabila beliau turun padang melawat mereka. Beliau turut melahirkan rasa simpati dengan memberikan sumbangan awal kepada mangsa yang berkenaan.


Menurut Ustaz Azizan, Kerajaan Negeri Kedah menyediakan peruntukan bagi menghadapi masalah banjir. Namun begitu kerajaan belum ada sekretariat khas bagi menghadapi masalah banjir seperti ini, kerana ia melibatkan peringkat tempatan dan bukan peringkat negeri.

“Tetapi mangsa banjir tetap akan mendapat peruntukan kewangan yang akan diberikan mengikut kerosakan yang dialami,” ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan sumbangan awal kepada lima mangsa banjir di Kawasan DUN Kupang.
Turut hadir dalam pertemuan itu ialah ADUN Kupang, YB Johari Abdullah.

Sementara itu, seorang sukrelawan banjir, Encik Kadir Abdullah berkata, kejadian itu berlaku dengan tiba-tiba pada jam 11 malam dan mengakibatkan 600 buah rumah di kawasan tersebut dimasuki air.

“Kebanyakan mangsa mengalami kerosakan harta benda sahaja dan tiada kemalangan jiwa yang berlaku. Selepas ini kerajaan negeri akan memberikan peruntukan kepada mereka yang terlibat melalui ADUN Kupang,” terangya.

Sementara itu, mangsa banjir, Hamidah Ahmad, 53, gembira apabila berpeluang bersemuka dengan Menteri Besar yang melawat mangsa banjir di kawasan itu.

“Ini adalah sumbangan banjir pertama yang saya terima, sejak mengharungi banjir beberapa tahun lalu,” ujarnya.

Tiada ulasan: