Anwar: PR Bincang Bersama Putuskan Calon P/raya sarawak, PRU



KUCHING 13 MAC : Pakatan Rakyat akan berbincang dengan semua pemimpin negeri dalam menentukan calon dan manifesto bagi menghadapi pilihanraya negeri Sarawak dan pilihan raya umum yang bakal berlangsung kelak.

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata pandangan dan krtitikan membina setiap pemimpin serta cabang parti akan diambil kira kerana calon dan manifesto yang dikemukakan akan menentukan kejayaan gagasan itu.

“Kita akan beri peluang kepada semua negeri- negeri pimpinan negeri bincang memutuskan dan beri pandangan mereka. Kita cadangkan sebaiknya mereka menyegerakan menifesto bersama, konvensyen Pakatan Rakyat dan pengagihan kerusi diputuskan," kata Anwar.

Anwar berkata demikian semasa sidang medianya selepas Konvensyen PKR Sarawak semalam.

Mengenai tuntutan yang dibuat oleh PKR dan SNAP berhubung pembahagian kerusi bagi pilihanraya Sarawak, Anwar menjelaskan tuntutan itu boleh dibincangkan sekiranya munasabah.

“Pada prinsipnya kita tidak menolak untuk berbincang dengan sesiapa sahaja yang membuat tuntutan yang munasabah tetapi yang lebih penting adalah mereka perlu mendokong prinsip yang dibawa Pakatan Rakyat," ujarnya.

Mengenai ketidakhadiran pemimpin parti SNAP di dalam konvensyen itu, katanya pemimpin parti itu dijemput tetapi mungkin terlibat dengan komitmen yang lain.

Tiada ulasan: