Pemuda Tolak Politik Lucah

GOMBAK 6 JUN : Dewan Pemuda PAS Pusat menyokong penuh tindakan muktamar ke 57 meluluskan usul mengutuk keras penyebaran video seks "fitnah" Datuk T kerana mempunyai kepentingan politik pihak tertentu selain lambang keruntuhan tamadun sesebuah negara dan bangsa.

Ketuanya Nasrudin Hasan Tantawi berkata, pihaknya juga sebulat suara mengutuk tindakan Umno-Barisan Nasional (BN) kerana didakwa membenarkan video lucah berkenan dipertontonkan di saluran televisyen dan media cetak dengan “dihalalkan” oleh kerajaan pusat

Menurut Nasrudin, ia bercanggah dengan syariah Islam dimana setiap mereka yang ingin mengembil tindakan terhadap pertuduhan zina mesti mengemukakan empat orang saksi yang warak.

"Pemuda menolak politik lucah, politik fitnah, keji dan jijik. Kita mahu politik berakhlak, beradab yang berhemah. Kita juga mahu politik yang adil dan saksama dalam apa jua keadaan kita nak memenangi Pilihan Raya Umum," tegas beliau dalam sidang media ketika Muktamar semalam.

Video lucah 22 minit itu didalangi oleh tiga individu termasuk bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Chik yang juga Pengerusi Risda serta ahli perniagaan Shazryl Eskay.

Bekas bendahari Perkasa Shuib Lazim melengkapkan gandingan Datuk T yang menayangkan video itu kepada media terpilih pada 21 Mac lalu.

Mereka mendakwa video itu menunjukkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mengadakan hubungan seks dengan seoranfg pelacur Cina di sebuah hotel di Kuala Lumpur pada 21 Febuari lalu.

Video itu kemudian disebarkan menerusi Internet dan turut diedarkan dari rumah ke rumah, pasar malam dan menerusi masjid.

Anwar menafikan fitnah itu lalu membuat laporan polis terhadap Datuk T dan turut mahukan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan menguatkuasakan undang-undang Qazaf untuk menangani isu itu.

Walaupun begitu, sehingga kini belum ada tindakan diambil oleh polis ataupun JAWI terhadap tiga individu itu yang terus melempar fitnah menerusi media arus perdana kawalan Umno.

Usul berkenaan dibentangkan oleh wakil dewan ulama Mohd Fadzil Mohd Noor.

Wakil dewan Ulama Mohd Fadzil Mohd Noor membidas sikap membisu Ulama dan Mufti lantikan UMNO kerana hanya membisu seolah merestui penayangan video tersebut.

Tiada ulasan: